چرا لاستیک‌ها اهمیت زیادی در یک خودرو دارند؟

تایر به عنوان آخرین عضو دوار سیستم انتقال قدرت نقش مهمی در کنترل خودرو بر عهده دارد. انتخاب لاستیک مناسب و نگهداری از آن، عامل مهمی در بهبود عملکرد خودرو محسوب می‌شود.

چرا لاستیک‌ها اهمیت زیادی در یک خودرو دارند؟

تایر به عنوان آخرین عضو دوار سیستم انتقال قدرت نقش مهمی در کنترل خودرو بر عهده دارد. انتخاب لاستیک مناسب و نگهداری از آن، عامل مهمی در بهبود عملکرد خودرو محسوب می‌شود.

پنج‌‌شنبه، ۲۶ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۸:۲۰:۰۰

خیلی از افراد برای عملکرد بهتر خودروی خود معمولا سراغ بهینه&zwnjسازی و تیونینگ پیشرانه&zwnjی خودرو می&zwnjروند و آنرا ارتقا می&zwnjدهند. تغییراتی مانند استفاده از فیلتر هوای اسپرت، بستن هدرز و استرس&zwnjبار (میله&zwnjی فشاری) که در بیشتر اوقات باعث لغو ضمانت و بیمه&zwnjی خودرو می&zwnjشود. ولی اگر این افراد کمی بیشتر دقت کنند تصدیق خواهند کرد که این رینگ و لاستیک خودرو است که واقعا خودرو را سریع&zwnjتر و عملکرد آن را بهتر می&zwnjکند.

تعویض و رسیدگی به لاستیک&zwnjها یکی از ساده&zwnjترین و موثرترین روش&zwnjها برای بهبود عملکرد خودروی شما هستند. مجله&zwnjی Road & Track در ویدئویی این موضوع را بررسی کرده است که عملکرد تایر چقدر در شرایط واقعی برای خودرو اهمیت دارد. جیسون فینسک از وب&zwnjسایت توضیحات مهندسی (Engineering Explained)  تصمیم گرفت که لاستیک&zwnjهای قدیمی چهار فصل و ناجور خودروی هوندا S2000 خود را با یک ست لاستیک تابستانی با عملکرد بالا ساخت شرکت بریجستون و با شماره&zwnjی فنی RE-71R عوض کند.

یکی از کارشناسان، فاصله&zwnjی توقف خودرو را از سرعت 60 مایل بر ساعت (96 کیلومتر بر ساعت) تا توقف کامل در هر دو مجموعه چرخ اندازه&zwnjگیری کرد تا به ما نشان بدهد که با تغییرات لاستیک چه مقدار در عملکرد خودرو تغییر به وجود می&zwnjآید و نتایج این آزمایش بسیار شگفت&zwnjآور بود.

لاستیک&zwnjهای چهار فصل فقط توانستند کاهش سرعت از 60 مایل بر ساعت تا توقف کامل را در فاصله&zwnjی 136 فوت (41 متر) انجام دهند؛ در حالی که تایرهای تابستانی جدید همان کاهش سرعت و توقف کامل را در فاصله&zwnjی 107 فوت (32 متر) انجام دادند که 30 فوت (9 متر) کمتر بود.

علاوه بر این، لاستیک&zwnjهای بریجستون قادر به تولید 20 درصد نیروهای گرانشی (شتاب منفی) بیشتر در هنگام کاهش سرعت بودند، که به ما می&zwnjفهماند که وجود لاستیک تا چه اندازه در بهبود عملکرد خودرو موثر است. به همین دلیل، تعویض و رسیدگی به لاستیک&zwnjها، از مهمترین اصلاحات برای افزایش کارایی خودرو هستند.


نظری وارد نشده است، شما اولین باشید ...