آخرین توصیه های مربی،به منظور آماده شدن برای آزمایش عملی:

توصیه های مربی،به منظور آماده شدن برای آزمایش عملی:

آخرین توصیه های مربی،به منظور آماده شدن برای آزمایش عملی:

توصیه های مربی،به منظور آماده شدن برای آزمایش عملی:

چهارشنبه، ۱۳ تیر ۱۳۹۷ - ۰۸:۴۷:۱۴

1- پس از خاتمه ی آموزش مهارت،فاصله ی زمانی تا امتحان عملی رانندگی،موجب افت آمادگی مهارتی کارآموز می شود لذا پس از قبولی در آزمون آیین نامه حداقل دو جلسه تمرین جهت رسیدن به آمادگی قبلی توصیه می شود.                                                                                    

2- تاریخ آزمون عملی خود را به همه اعلام نکنید و فقط به کسی آن را اعلام کنید بنا بدلایلی که خودتان می دانید اطلاع داشتن وی از امتحان تو شهری شما مفید و مورد نیاز خواهد بود.(عدم اطلاع وی باعث نگرانی و دلهره می گردد).

3- قبل از اینکه در روز امتحان نوبت شما فرا برسد به نحوه ی برگزاری آزمون افسر آزمون گیرنده دقت کنید رعایت این نکته موجب افزایش تمرکز بیشتر شما خواهد شد و زیاد به حرف های بی موردی که توسط بعضی از کارآموز های دیگر زده می شود گوش ندهید که باعث ترس و استرس زیاد شما خواهد شد،و افسر آزمون گیرنده با هیچ کس دشمنی ندارد و از شما یک رانندگی خوب و ایمن میخواهد پس اشتباهات خودتان را گردن دیگران نندازید. 

4- دلایل مردود شدن کارآموزهایی که قبل از شما امتحان میدهند را کاملا به ذهن خود بسپارید و از آن درس بگیرید نه اینکه باعث ترس استرس شما شود به عنوان مثال اگر آزمون گیرنده ی قبلی در محل ممنوع اقدام به دور زدن نموده و همین مسئله باعث مردودی او شده،شما با بخاطر سپردن دلیل یاد شده و همچنین دلایل رد شدن کارآموزهای دیگر چنین خطایی یا خطاهای دیگری را موقع امتحان انجام ندهید.و به حرفهای کارآموزهایی که اشتباهات خودشون رو گردن افسر آزمون گیرنده و ماشین آزمون میاندازند گوش نکنید که موجب ترس و استرس شما موقع امتحان خواهد شد چون امتحان مهارت رانندگی از شما میگیرند پس باید با دقت و مراقبت کامل باشد و هر گونه عجله و ترس و استرس برابر با مردودی در امتحان.                             

5- هنگام حرکت به سمت اتومبیل آزمایش از پشت سر اتومبیل آزمایش اقدام به سوار شدن کنید و به صورت صحیح سوار اتومبیل شوید و اعمال قبل از حرکت را انجام دهید و توجه کنید از لحظه ای که اقدام به سوار شدن اتومبیل آزمایش میکنید تا لحظه ی پیاده شدن از اتومبیل آزمایش جزء امتحان می باشد و به محض شنیدن کلمه ی برو قبولی از افسر آزمون گیرنده تمرکز خودتان را از دست ندهید و کارها را ناتمام  بزارید و سریع از اتومبیل آزمایش پیاده شوید که همین مسئله باعث مردودی شما خواهد شد.                  

6
- حتما به تنظیم دقیق صندلی و اعمال قبل از حرکت (صکادرات) خود اقدام کنید چون  
ممکن است فردی که قبل از شما امتحان داده اختلاف قدی زیادی با شما داشته باشد و همین مسئله باعث عدم تسلط شما به کلاج،گازو ترمز و فرمان اتومبیل آزمایش گردد.                                                              

7- هنگام امتحان عملی رانندگی شهر(توشهری) نبض قبولی در امتحان کلاج بوده و تقریبا 50 الی 60 درصد انجام صحیح موارد امتحان عملی به دقت شما بر روی کنترل صحیح کلاج اتومبیل آزمایش بستگی دارد.                             

8- تفاوت اتومبیل ها را به لحاظ گاز،کلاج،ترمز و فرمان فراموش نکنید و با انجام قلق گیری استفاده از آنها بخصوص ترمز و کلاج را برای خود آسان کنید معمولا کسانی که با نحوه ی قلق گیری آشنا نیستند یا موقع امتحان آنرا فراموش می کنند به اتومبیل آزمایش ایراد میگیرند و یا اینکه می گویند من فقط با اتومبیل مربی ام می توانم خوب رانندگی کنم و اتومبیل آزمایش مناسب رانندگی نیست در صورتیکه یک راننده ی خوب و مسلط راننده ای میباشد که بتواند با هر اتومبیلی رانندگی کند.                                       

9- موقع امتحان فکر خود را متمرکز انجام موارد مهارتی امتحان و انجام دقیق قوانین راهنمایی و رانندگی کنید با خود اینگونه تصور کنید که مربی شما در حال امتحان گرفتن است و اینجاست که وجود افسر آزمون گیرنده برای شما عادی شده و دقت شما افزایش می یابد.                                            

10- اگر پاهای شما شروع به لرزش کرد علی الخصوص پای چپ شما کافی است پاشنه ی پای خود را به کف اتومبیل بچسبانید با انجام این توصیه لرزش از بین میرود.                                                                         
11- 
اگر در امتحان علی الخصوص موقع حرکت با دنده ی عقب یا موارد دیگر افرادی که در صندلی پشت سر شما نشسته هستند مانع از دید شما می شوند با ارامش توقف کرده و حتما از آنها بخواهید طوری بنشینند که دید شما مختل نشود چون اگر دید شما کافی نباشد نخواهید توانست به راحتی از پس امتحان برآیید و احتمال برخورد اتومبیل وجود دارد.                               

12- اگر افسر آزمون گیرنده در حین امتحان از شما مشغول علامت زدن و نوشتن می باشد فکر نکنید که او در حال علامت زدن و یاداشت اشتباهات شماست چرا که ممکن است در حال علامت زدن و یادداشت موارد صحیح شما باشد و همین فکر اشتباه شما باعث کاهش آمادگی و مهارت شما در امتحان می شود.                                                                          
13- دقت در اجرای امتحان را از لحظه ی سوار شدن تا لحظه ی پیاده شدن داشته باشید.                                                                                

14- به نظر افسر آزمون گیرنده احترام بگذارید چون که افسرآزمون گیرنده در برابر کل افراد جامعه مسئول می باشد و ایراداتی که از طرف افسر به شما تذکر داده می شود همواره به خاطر داشته باشید و در جهت اصلاح آنها به منظور ارتقاع سطح مهارت خود بکوشید.                                                                                                                                          
باآرزوی توفیق برای شما،قبولی شماراتبریک میگویم.

 


نظری وارد نشده است، شما اولین باشید ...