توقف در چه فاصله ای از میادین و تقاطع ممنوع می باشد؟

رانندگی کردن قواعد و مقررات خودش را دارد، هنگام رانندگی باید همه قواعد و اصول را رعایت کنید، یکی از این قواعد و اصول این است که در چه فاصله ای از میادین و تقاطع ها توقف کردن ممنوع می باشد.

توقف در چه فاصله ای از میادین و تقاطع ممنوع می باشد؟

رانندگی کردن قواعد و مقررات خودش را دارد، هنگام رانندگی باید همه قواعد و اصول را رعایت کنید، یکی از این قواعد و اصول این است که در چه فاصله ای از میادین و تقاطع ها توقف کردن ممنوع می باشد.

یک‌‌شنبه، ۱۹ دی ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۰:۱۳

در این مقاله ما یکی دیگر از قوانین مهم رانندگی را مورد بحث قرار می دهیم و برای شما نکات ریزی را در رابطه با این موضوع بیان می کنیم، تا بتوانیم اطلاعات مفیدی را در اختیار شما بگذاریم.

توقف در چه فاصله ای از میادین و تقاطع ها ممنوع می باشد؟
از نکات خیلی مهم هنگام رانندگی این است که بدانید در چه مکان های توقف ممنوع می باشد، با مطالعه کردن کتاب آزمون راهنمایی و رانندگی بهتر متوجه این قضیه می شوید، در صفحات57 و 58 کتاب آیین نامه بهتر این موضوع را بیان کرده، با مطالعه کردن این صفحات می توانید به جواب این سوال برسید، بله، درست متوجه شدید در این صفحات بیان شده است، که در فاصله 15متری از میدان و سه راهها یا تقاطع و همچنین تقاطع راه آهن، توقف ماشین ممنوع می باشد.

اما در این قسمت از مطلب برای شما بیان می کنیم که  به طور کلی در چه مکان هایی توقف ماشین ممنوع می باشد، پس با ما همراه شوید تا سطح اطلاعات تان در این زمینه بالاتر رود.

در چه مکان های توقف ممنوع می باشد؟
1-محل عبور مردم اعم از پیاده  و گذرگاه ها

2-بین تقاطع

3- در فاصله 15متری میدان یا تقاطع یا سه راهها

4- مقابل در پارکینگ آپارتمان

7- مقابل پل های جلوی مغازه ها  و منازل

8- از ابتدا تا انتهای پیچ

9- کنار ماشین های که در خیابان توقف کرده اند

10- درون تونل ها

11- در فاصله 15متری اطراف علایم و نشانه های رانندگی از جمله چراغ راهنما که مانع دید همگان می شود

12- در فاصله 15متری نزدیک به محل عبور و مرور ماشین های آتش فشانی و آمبولانس های پزشکی

13-به شیرهای آب آتش نشانی تا فاصله 15متری توقف نکنید

14- در مسیرهای مربوط به اتوبوس  و دو چرخه توقف ممنوع می باشد

15- در مکان های که دستگاه توقف سنج نصب شده ، توقف ممنوع می باشد

نکته قابل توجه
رعایت کردن همه نکات رانندگی مهم و ضروری می باشد، در صورت رعایت نکردن هر کدام از این موارد، جریمه خواهید شد.

کلام آخر
یکی دیگر از قوانین راهنمایی و رانندگی این است که در چه مکان های از تقاطع و میادین نباید توقف کرد، همه این نکات و دستورالعمل ها در کتاب آیین نامه نوشته شده است، با رعایت همه این قوانین و مقررات می توانید به حقوق شهروندان دیگر هم احترام بگذارید.

در بعضی از مکان ها توقف ماشین ممنوع می باشد و ما همه این موارد را برای شما در این مقاله بیان کردیم، همه این موارد برای همه وضع شده تا همه رانندگان بتوانند به حقوق خود و دیگر شهروندان احترام بگذارند، خاطر نشان می کنیم در صورت رعایت نکردن هر کدام از این قوانین، جریمه خواهید شد و به طور مسلم اتفاق خوشایندی برایتان نمی تواند باشد. پس با در نظر گرفتن همه این موارد، بدون هیچ ناراحتی و مشکلی در شهر رانندگی کنید.


نظری وارد نشده است، شما اولین باشید ...