رانندگی در شرایط ریزش برف و باران

در برف و یخ در بارش و یخبندان چگونه برانیم؟

رانندگی در شرایط ریزش برف و باران

در برف و یخ در بارش و یخبندان چگونه برانیم؟

چهارشنبه، ۹ آذر ۱۴۰۱ - ۰۹:۴۰:۲۲

برخی ممکن است فکر کنند که رانندگی به پشت فرمان خودرو، استارت زدن، رانندگی، تنفس، تعویض دنده یا گرفتن گواهینامه محدود می شود.

رانندگی خوب یک هنر است و بسیاری از جزئیات نادیده گرفته می شوند که منجر به مشکلات و تصادفات بسیاری می شود که گاهی غیرقابل برگشت هستند.

 

بنابراین برای اینکه رانندگی همیشه با خاطرات خوب همراه شود، باید به تمامی قوانین و قوانین و مقررات رانندگی توجه کرد.
یک راننده خوب دائماً به عوامل و عناصر مؤثر در رانندگی توجه می کند، مانند وضعیت اتومبیل و جاده، شرایط محیطی مانند هوا و روشنایی لازم، تعداد وسایل نقلیه در ترافیک و همچنین وضعیت روحی و جسمی خود.

و مهمتر از آن، اقدامات احتیاطی منطقی و مناسب را برای پیشگیری انجام می دهد از تصادف جلوگیری کنید و با سرعت مطمئن رانندگی کنید.

رانندگی در زمستان شرایط و ویژگی های خاص خود را دارد. برای رانندگی در پاییز و زمستان باید قبل از بارش برف و یخ زدگی به خصوص در جاده مراقب باشید تا از خطر وحشتناک قرار گرفتن در هوای سرد و یخبندان جلوگیری کنید.

رانندگی در مه، برف، باران و یخبندان نیز به تدابیر و مهارت های رانندگی خاصی نیاز دارد. از این رو در این مقاله که در دو قسمت ارائه شده است، سعی بر آن است تا در نتیجه سالها تجربه علمی و عملی همکاران پلیس راهنمایی و رانندگی و کتب داخلی و خارجی مهمترین نکات ایمنی رانندگی در شرایط سخت را در اختیار خواننده قرار دهیم. منتشر شده در این شماره..

نحوه انتخاب بادکنک زمستانی
در زمستان باید از لاستیک های ضخیم استفاده کرد. اگرچه تایرهای برفی به روش‌های مختلفی عرضه می‌شوند، اما به محض رسیدن به زمین یخی مانند لاستیک‌های معمولی عمل می‌کنند، بنابراین باید از لاستیک‌های میخ‌دار یا زنجیر چرخ استفاده کرد.

لاستیک ها انواع مختلفی دارند اما لاستیک های رادیال لاستیک هایی هستند که در تمام فصول سال و حتی در برف های خفیف می توان با خیال راحت از آنها استفاده کرد. هرگز از لاستیک معمولی و رادیال با هم استفاده نکنید. هر واکنش متفاوت است و عملکرد فرمان در نقطه حساس لغزنده است که ممکن است باعث تصادف شود.

 

در فصل زمستان نصب لاستیک هایی با آج بزرگ روی چرخ های متحرک خودرو توصیه می شود. خودروهای دیفرانسیل جلو در زمستان عملکرد بهتری دارند زیرا وزن روی محور جلو توزیع می شود. به همین ترتیب، خودروهای موتور عقب با چرخ‌هایی که زیر موتور کار می‌کنند، از کشش بهتر روی برف و یخ بهره می‌برند.

 

? تجهیزات شخصی زمستانی
یک ماشین پارک شده در زمستان دارای فضای داخلی سرد و ناراحت کننده ای است زیرا سرما به بدنه نفوذ می کند و منافذ را کوچک می کند.
بنابراین خودرویی که در فصل زمستان دچار ایراد فنی می شود از جهات مختلف می تواند باعث استرس سرنشینان شود، بنابراین داشتن لباس و پتو گرم و در کنار آن کلاه و دستکش زمستانی ضروری است. برای یک راننده خوب، کفش های زمستانی راحت می تواند کمک بزرگی برای کنترل به موقع خودرو باشد و در صورت لزوم برای کمک گرفتن از دیگران در خارج از شهر مراجعه کند.

در هر صورت مهم این است که مسافران لباس گرم به همراه داشته باشند و به خاطر داشته باشند که اگر در زمستان سردتان می شود و مجبور هستید در مکان های سرد توقف کنید، سعی کنید آرامش خود را حفظ کنید و بی نیاز نشوید و وسایل مهم هم نباشند. نخواب زیرا نتیجه آن مرگ خواهد بود. داشتن حداقل چهار پتو، خرما و کشمش در ماشین در سفر زمستانی ضروری است.

? رانندگی در شروع باران
شروع بارندگی شرایط بسیار خطرناکی را در جاده و خودرو ایجاد می کند، زیرا قطرات باران با گرد و غبار و باقی مانده های لاستیک خودرو و روغن در ترک ها و ترک های آسفالت مخلوط می شود و سطحی لغزنده ایجاد می کند که ممکن است قابل مشاهده نباشد.

چشم بنابراین برخورد خودرو با جاده کاهش می یابد و احتمال سر خوردن خودرو افزایش می یابد، بنابراین با شروع بارندگی سرعت خود را کاهش دهید و این سرعت را تا زمانی که آب در جاده جاری نشود حفظ کنید. . اما در این شرایط آب و هوایی سرعت خودرو باید کمتر از سرعت آن در جاده خشک باشد.

بله حواستان باشد که وقتی آب زیادی در جاده جاری می شود اگر با سرعت زیاد وارد شوید آب بین جاده و لاستیک قرار می گیرد و برخورد شما با جاده خواهد بود. نزدیک به صفر در این حالت ماشین شما روی لایه ای از آب حرکت می کند.

با سرعت ثابت رانندگی کنید سرعت خودروها را در پیچ کاهش دهید در سرعت های کم، از توقف های ناگهانی و برداشتن پای خود از روی پدال گاز یا فشار دادن ناگهانی خودداری کنید.
از تعویض دنده سبک به سنگین در جاده های لغزنده یا با سرعت زیاد خودرو خودداری کنید.

? رانندگی در برف
رانندگی در برف می تواند برای بسیاری از رانندگان سرگرم کننده باشد، اما مطمئن باشید رانندگی در این شرایط بدون رعایت نکات ایمنی منجر به تصادف می شود. ابتدا از زنجیر چرخ یا یخ شکن استفاده کنید.

اگر در حین رانندگی با برف سنگین مواجه شدید و این تجهیزات را همراه خود ندارید، با دنده سنگین ادامه دهید. به یاد داشته باشید که اگر لاستیک های معمولی خودرو سالم باشند و با دقت و احتیاط رانندگی کنید، تصادف نمی کنید.

اگر در برف توقف کردید، لاستیک ها را با دست خالی کنید – برف جلوی لاستیک را بردارید – و اگر سطح آسفالت یخ زده است، از نمک و در نهایت از چهارپایه یا کیسه استفاده کنید. پاهای خود را زیر چرخ ها قرار دهید و به آرامی ماشین را با دنده 2 برانید.

?رانندگی در برف و یخ با موتور جلو و دیفرانسیل عقب
رانندگی در برف و یخبندان می تواند بسیار سخت و مشکل ساز باشد، اما اگر اصول صحیح رانندگی را بدانید و حق را از اقدامات نادرست بشناسید و به موقع آنها را به کار بگیرید، می توانید با خیال راحت و با خیال راحت رانندگی کنید.

تئوری رانندگی زمستانی با موتور جلو و دیفرانسیل عقب بسیار ساده است، باید فرمان را در جهت حرکت خودرو قرار دهیم. چرخش خودرو به عقب معمولا هنگام چرخش دایره ای یا هنگام رانندگی اتفاق می افتد، در این حالت هرگز ترمز نگیرید و فرمان را در جهت حرکت خودرو بچرخانید، پای خود را از روی گاز بردارید و از دنده استفاده نکنید. تا وقتی اتومبیل به حالت مستقیم درنیامده از دنده سنگین تر استفاده نکنید.

 

? رانندگی در برف و یخ با وسایل نقلیه دیفرانسیل جلو
دیفرانسیل های جلو و محورهای جلو به دلیل توزیع وزن در محور جلو از ویژگی های زمستانی بسیار خوبی برخوردار هستند که به همین دلیل رانندگی با این نوع ماشین ها در برف و یخبندان زمستانی آسان است.

و مراحل برای خارج کردن ماشین از لغزش امکان پذیر است. به شرح زیر: موتور جلو و موتور دیفرانسیل عقب. علاوه بر این، خودرو را می توان به راحتی از طریق فرمان کنترل کرد.

وقتی ماشین منحرف می شود، سریع پای خود را از روی گاز بردارید تا تصادف نکنید. فرمان را به سمت کشویی حرکت دهید تا ماشین به حالت اولیه خود بازگردد، سپس به آرامی ادامه دهید.
با نور کم و با احتیاط کامل در محیط مه آلود رانندگی کنید. در صورت مه غلیظ وسیله نقلیه خود را در محل مناسبی متوقف کنید و تا نمای جلو حرکت نکنید. پنجره های تونل را جمع کنید تا از گازهای سمی اگزوز خودرو جلوگیری کنید.
1) تا حد امکان از رانندگی در هوای مه آلود خودداری کنید و در صورت لزوم با حداقل سرعت رانندگی کنید.
2) اگر قصد دارید در مه سفر کنید، باید زمان بیشتری را برای سفر خود در نظر بگیرید.
3) شیشه جلو اتومبیل، چراغ ها و ریل ها، شیشه های جانبی و عقب، برف پاک کن ها و بخاری را بازدید و تمیز کنید.
4) در صورت امکان وسیله نقلیه خود را به چراغ های مه شکن مجهز کنید.
5) چراغ ها را هنگام رانندگی کم کنید.
6) در مه غلیظ و دید ضعیف، وسیله نقلیه خود را به سمت راست جاده حرکت دهید و قبل از توقف کامل چراغ های آن را روشن کنید.
7) از خطوط میانی و کناری در جاده استفاده کنید.


نظری وارد نشده است، شما اولین باشید ...