این پست مخصوص عزیزانیکه بزودی آزمون شهری پایه سوم دارن

اگه قرارشد اتومبیلی رو پارک دوبل کنین در هنگام پارک کردن به موارد زیر دقت کنین:

این پست مخصوص عزیزانیکه بزودی آزمون شهری پایه سوم دارن

اگه قرارشد اتومبیلی رو پارک دوبل کنین در هنگام پارک کردن به موارد زیر دقت کنین:

دوشنبه، ۱۷ دی ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۸:۲۰


بعد از راهنما وکم کردن سرعت وآمدن با احتیاط به کنار، اولین کار باید از ممنوع بودن محلی که میخاین پارک دوبل انجام بدین مطمئن شوید مناطق ممنوع پارک رو در کتاب آیین نامه حتما یاد بگیرید و اگه ممنوع بود حتما با صدای بلند و رسا به افسر آزمون گیرنده یادآوری کنید
چندتا مورد از مهمترین موارد غیرمجاز دوبل این موارده:

👈15مترحریم تقاطع ها
👈روبروی پل وپارکینگ
👈روی خط عابر
👈داخل ایستگاه اتوبوس وتاکسی
👈تابلو ایستادن ممنوع وپارک ممنوع
👈روبروی شیر آتش نشانی
👈اگر اتومبیل مورد نظر مخالف جهت پارک شده باشه
👈مورب پارک شده باشه
👈روشن ویا درحال تعمیر باشه
👈سرنشین داشته باشه
👈جزو وسایل نقلیه سنگین باشه مثل کامیون تریلی واتوبوس

 اگر گفتید غیرمجازه و اجازه داد اقدام به توقف کنار ماشین پارک شده کنید و ضمنا" به فاصله ها اهمیت بدید و حتما کنترل آینه یادتون نره.
بادنده دو میشه کنار اتومبیل ایستاد لازمنیست حتمن دنده یک بزنین
 در پارک دوبله سرعتتون رو کم کنین و به اصطلاح آینه که از درب موتور ماشین پارک شده رد شد توقف کنید و حتما فرمون و ماشین صاف باشه و اگر نبود یه کم برین جلوتر و صافش کنید.

با همون راهنمای راست و دنده عقب حرکت کنید بصورت حرکت لاک پشتی و وقتی فرمان را چرخوندین به عقب بر گردین و ماشین ها رو کنترل کنین و
 حواستون به چهار گوشه ی ماشینتون باشه و خوب دقت کنید که فاصله ها کم یا زیاد نشه وقتی شما پارک کردین می گه قبول شدی بپر پایین!خوب دقت کنید سریع از خوشحالی نپرین پایین چون امتحان تموم نشده میخواد ببینه شما چکار میکنی دقت کنید اول دستی رو بکشین و اگه گفت ماشین رو خاموش کن دنده رو خلاص کنین و بعد اقدام به خاموش کردن کنید و بعد مجددا" دسته دنده رو در دنده ی یک قرار بدین و کمر بند رو باز کنین و دست چپ روی دستگیره با دست راست زبانه قفل رو گرفته و با نگاه کردن به سمت چپ که وسیله ی نقلیه ای از کنار شما در حرکت نباشه بعد اقدام به باز کردن درب کنید و بصورت درست از ماشین پیاده بشین و توجه داشته باشید در مورد دور یک و دو فرمانه و پارک دوبل که افسر همه ی حرکات شما رو زیر نظر داره.


دقت کنید گاهی اوقات ممکنه یه حرفی بزنه تا بخواد ببینه عکس العمل شما در برابر ترس و استرس یا هول کردن چیه مثلا بگه چرا راهنما رو نزدی یا .... پس زود نترسین و هول نکنید میخواد شما رو امتحان کنه.

همه ی اینها در یک ربع ساعت یا کمتر صورت می گیره! رانندگی سادست سخت نگیرینش.

و دقت کنید یک سری خطاها قابل بخشش میباشد مثلا کم یا زیاد بودن فاصله یا راهنما نزدن برای یک یا دو بار ، ولی یک سری خطاها قابل بخشش نیست مثلا نادیده گرفتن قوانین ونگفتن غیرمجاز ،برخورد ماشین با جایی،دخالت افسر در کار شما یا ترس و استرس و هول کردن.

موفق باشید .
 


نظری وارد نشده است، شما اولین باشید ...