شرایط توقیف گواهینامه های رانندگی/ توقیف خودرو وحبس در انتظار رانندگان بی گواهینامه

رئیس اداره حقوقی پلیس راهور شرایط توقیف گواهینامه از سوی ماموران پلیس را تشریح کرد.

شرایط توقیف گواهینامه های رانندگی/ توقیف خودرو وحبس در انتظار رانندگان بی گواهینامه

رئیس اداره حقوقی پلیس راهور شرایط توقیف گواهینامه از سوی ماموران پلیس را تشریح کرد.

پنج‌‌شنبه، ۶ آذر ۱۳۹۳ - ۰۸:۳۲:۱۷

سرهنگ اصغر محبی در گفتگو با خبرنگار سایت راهور در رابطه با شرایط توقیف گواهینامه رانندگی از سوی ماموران پلیس راهور اظهار داشت:براساس قانون اگر راننده ای 30 نمره منفی در گواهینامه اش ثبت شده باشد گواهینامه اش به مدت سه ماه ضبط می شود.

وی ادامه داد:اگر پس از سه ماه باردیگر نمره منفی صاحب گواهینامه به علت ارتکاب تخلفات جدید به 25 برسد گواهینامه این فرد بار دوم 6 ماه توقیف می شود.

رئیس اداره حقوقی پلیس راهور با اعلام اینکه در بار سوم اگر نمره منفی به 20 برسد گواهینامه فرد باطل می شود،افزود:فرد متخلف پس از ابطال گواهینامه باید با مراجعه به آموزشگاههای رانندگی پس از برگزاری کلاس آموزشی بار دیگر برای دریافت گواهینامه اقدام کند.

محبی با اشاره به اینکه اگر راننده ای در حالت مستی یا هنگام استفاده از مواد مخدر رانندگی کند علاوه بر جریمه دو میلیون ریالی گواهینامه اش 6 ماه ضبط می شود،تاکید کرد: ماموران پلیس راهور با استفاده از تجهیزات اقدام به تست الکل یا مواد روانگردان می کنند. ضمن اینکه متخلفان به مراجع قضایی معرفی می شوند.

وی با بیان اینکه اگر راننده ای براساس گزارش ژلیس در تصادفات مقر بوده و تخلف حادثه ساز انجام داده باشد گواهینامه اش از یک تا سه ماه توقیف می شود،گفت:راننده متخلف در این مدت حق رانندگی ندارد وبه عنوان راننده بدون گواهینامه شناخته می شود.

به گفته رئیس اداره حقوقی پلیس راهور،اگر راننده ای بدون گواهینامه رانندگی کند خودرو توقیف و راننده لبه مرجعه قضایی معرفی می شود. همچنین تشخیص زمان توقیف گواهینامه نیز با مرجع قضایی است.


نظری وارد نشده است، شما اولین باشید ...